یکتا پرستی الله جل جلاله

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    یکتا پرستی  الله  جل جلاله
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ، خوش آمدید ، هدفم از ساختن این وبلاگ این است که میخوام بگم که خالق همگی مان الله متعال است و الله متعال یکتا و بی همتا هست ، پس باید فقط الله متعال را پرستش کنیم و خواسته هایمان را فقط از الله متعال بخواهیم و از هر چه گناه کبیره ی شرک و کلاً از همه ی گناهان بیاییم پرهیز کنیم ، امیدوارم الله متعال به من و شما ، این توفیق را بدهد که خود و مردم را به سوی کارهای خوب امر کنیم و از کارهای بد خود و مردم را نهی کنیم و به یکتا پرستی الله متعال دعوت دهیم و خلاصه میخوام بگم بیاییم مسلمان واقعی باشیم ( آمین یا رب العالمین )

لینک دوستان

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 83
    کل نظرات کل نظرات : 35
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز :
    بازدید دیروز بازدید دیروز :
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته :
    بازدید ماه بازدید ماه :
    بازدید سال بازدید سال :
    بازدید کلی بازدید کلی :

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.116.47.111
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    اکرم بروشک - کتاب تولدی دوباره وانتخابی نو - 1400/6/4
    کل اوغلان - سلام مطالبت عالی بود. ممنون
    پاسخ : علیک سلام ، من هم از شما ممنونم که به وبلاگم سر زدی و امیدوارم همیشه موفق باشید - 1399/3/19
    محسن - طبق زیر نویس شبکه کلمع فرکانس ۱۱۹۵۸ V جستجو کردم دریافت نشد
    پاسخ : سلام برادر محسن ، همین چند روز پیش فکر کنم در تاریخ 5 خرداد 1398 دوباره شبکه جهانی کلمه بر همون فرکانس قبلی 12594 عمودی 2/3 27500 بر ماهواره یاه ست الحمدلله وصل شد ولی دوباره فکر کنم در تاریخ 8 خرداد 1398 قطع شد و تاکنون یعنی در تاریخ امروز 13 خرداد 1398 نیز دوباره بر ماهواره یاه ست وصل نشده که امیدوارم هر چه زودتر دوباره وصل بشه و این فرکانس 11958 v که الان شما برادر محسن داری میگی من در حال حاضر اطلاع ندارم که این فرکانس جدید هست یا نه و نیز بر ماهواره هاتبرد هست و یا یاه ست و یا غیره و خلاصه میخوام بگم که بنده نیز اگر اطلاعات جدید درباره ی دوباره فعال شدن شبکه جهانی کلمه پیدا کردم ، پس سریع ان شاء الله با توفیق الله جل جلاله در وبلاگم به اشتراک میگذارم . - 1398/3/9
    پیام مدیر وبلاگ به بازدیدکننده گان این پست - سلام علیکم ، جهت اطلاع رسانی میخوام بگم که شبکه جهانی کلمه فکر کنم از تاریخ 5 خرداد 1398 دوباره بر همین فرکانس 12594 عمودی 2/3 27500 بر ماهواره یاه ست الحمدلله فعال شده و امیدوارم همیشه موفق و سر بلند باشید . - 1398/3/9
    مونس -

    سلام هنوز کلمه وصل نشده رو یاه ست خبر ندارین کی وصل میشه حداقل ماه رمضان وصل میشد فیض میبردیم

    پاسخ : علیکم السلام خواهر گرامی مونس ، تا جایی که اطلاع دارم هنوز شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست وصل نشده و از استاد عزیزم آقای ملازاده که در شبکه جهانی توحید داره فعالیت میکنه شنیدم که گفت به محض اینکه مشکل مالی شبکه جهانی کلمه حل بشه دوباره شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست نیز ان شاء الله فعالیتش را شروع میکنه و همان طور که میدانی ماه پر برکت رمضان ماه ویژه ای هست برای اجابت دعا ، پس خواهر گرامی مونس در این ماه مبارک رمضان به درگاه الله متعال دعا کن که مشکل مالی شبکه جهانی کلمه نیز حل بشه و فکر کنم در حال حاضر بر ماهواره هاتبرد شبکه جهانی کلمه هنوز فعالیتش را داره ادامه میده و من به دلیل اینکه دیش ماهواره ام از هاتبرد دچار مشکل فنی شده به خوبی خبر ندارم که در هاتبرد شبکه جهانی کلمه هنوز فعالیت داره یا نه و خواهر گرامی مونس به محض اینکه دوباره ان شاء الله اطلاعاتی جدید پیدا کردم در مورد فعالیت شبکه جهانی کلمه در وبلاگم به اشتراک میگذارم و شما خواهر گرامی مونس مثلا از طریق آدرس صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه نیز هر روزانه میتوانی پیگیری کنی چون بارها دیدم که در صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه نیز مسئولان شبکه اطلاع رسانی میکنند در مورد وضع شبکه و غیره و این آدرس اینستاگرام شبکه جهانی کلمه هست : https://www.instagram.com/kalemehtv/

    - 1398/2/27
    .... - باسلام. ممنون از وب خوبتون یک سوال:شبکه کلمه یاهست نداره؟
    پاسخ : علیکم السلام ، شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاهست فرکانس داره اما به دلیل کمبود بودجه فعلا متاسفانه قطع هست و من نیز امیدوارم هر چه زودتر مشکل مالی حل بشه و دوباره شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاهست نیز فعال بشه ( آمین یا رب العالمین ) - 1398/2/13
    صديق - تشكر ويژه دارم از شبكه كلمه با برنامه هاي خوبتان
    پاسخ : سلام برادر عزیزم صدیق ، من نیز از اظهار لطفی که به شبکه جهانی کلمه کردی ازت ممنونم - 1398/1/24
    ابو محمد - باسلام
    بدین وسیله به استحضار شما بزرگوارن
    می رسانم که متاسفانه چند روزیست شبکه کلمه از هردو سایتی که ما مشاهده می کردیم قعط شده است لطفا اقدام عاجل مبذول بفرمائید با تشکر از شما بزرگواران
    ابو محمد
    پاسخ : علیکم السلام برادر عزیزم ابو محمد ، تا جایی که این بنده ی حقیر الله متعال اطلاع دارم دوباره شبکه جهانی کلمه متاسفانه دچار کمبود بودجه شده و فعلاً در ماهواره یاهست چند روز هست که دارم چک میکنم ولی هنوز قطع هست و اون فرکانس بر ماهواره هاتبرد نمیدونم الان فعال هست یا نه ، چون چند روزی هست که دیش ماهواره ای که بر روی هاتبرد نیز وصل کرده ام الان کمی از تنظیم رفته و به همین دلیل دقیق نمیدانم که شبکه جهانی کلمه بر ماهواره هاتبرد نیز به دلیل کمبود بودجه قطع شده یا نه و امیدوارم شبکه جهانی کلمه نیز هر چه زودتر دوباره بر ماهواره یاهست و هاتبرد و بر دیگر ماهواره های سراسر جهان با زبان های انگلیسی و فرانسوی و با همه ی زبان های دنیا نیز فعال بشه ( آمین یا رب العالمین ) - 1398/1/20
    اسامه - سلام میخواستم ازتون تشکر کنم به خاطر برنامه های خوبتون یاحق
    پاسخ : علیکم السلام برادر ، ممنون که به وبلاگم سر زدی و امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید . - 1397/4/27
    beny20 -

    سلام ممنونم از کامنت شما

    پست های بسیار خوبی نوشتی ،
    و اینکه دوست عزیز همیشه شعیه و سُنی با همدیگه بحث داشتن ،،، ولی مهم اینکه هر دو طرف بتونن به باور های هم احترام بذارن ، و کاش یه روز اینجور بشه ..
    پاسخ : علیکم السلام برادر عزیز ، و ممنونم که به وبلاگم سر زدی و برادر عزیز میخوام به شما بگم وقتی آخوندهای ظالم شیعه به مقدسات ما اهل سنت احترام نمیگذارند و به الله متعال و به رسولش حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به اهل بیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به اصحاب حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به همسران حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و کلاً به دین مبین اسلام توهین و لعن میکنند پس ما اهل سنت باید از عقیده های خود دفاع کنیم و فکر میکنم شما برادر عزیز یکی از نفرات مردم شیعه هستی و وقتی مثلاً برای خواندن نماز جماعت به مسجد میروی بعدش احتمالاً بعضی وقت ها پای حرفای آخوندهای ظالم مینشینی و آخوندهای ظالم شیعه بدعت های زیادی در دین مبین اسلام وارد کرده اند و به اهل بیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم نسبت میدهند و به الله متعال گناه کبیره ی شرک و .... را انجام میدهند و در بین ما اهل سنت نیز شنیده ام و دیده ام که کسانی هستند که کارهای شرک آمیز و بدعت انجام میدهند و در کل میخوام بگم بیاییم مسلمان واقعی باشیم

    - 1397/2/26

به پیشواز ماه مبارک رمضان

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ، ماه مبارک رمضان 1396 هجری شمسی 1438 هجری قمری را به همه ی مسلمانان واقعی جهان تبریک میگویم و در حال حاضر سه روز از ماه مبارک رمضان امسال گذشته و با توفیق الله جل جلاله در روزهای باقیمانده از وقتمان به نحو احسن در جهت رضای الله متعال به کار بگیریم و الان میخوام مطلبی درباره ی ماه مبارک رمضان از کتاب گنجینه رمضان به قلم دکتر نورمحمد جمعه اینجا بنویسم .

 

مطلب :

 

شمارش معکوس عقربههای زمان برای رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز شده است. بوی خوش رمضان از کرانههای گیتی به مشام شیفتگان و عاشقان این ماه مبارک میرسد.

 

ماهی که در آن چهره گیتی در مقابل دیدگان خلایق بکلی عوض میشود. جهان و جهانیان پوستینی نو به تن نموده، زندگی نوینی را آغاز میکنند.

 

ماهی که در فضای ملکوتی آن تمام گناهان و لغزش‌ها و کوتاهی‌هایی که در طول سال گذشته از انسان سرزده بخشوده میشود. به فرموده رسول حق صلی الله علیه وسلم : رمضان تا رمضان کفاره و بخشش گناهان در میان آن دو است، چنان‌چه از گناهان بزرگ و کبیره دوری شود!

 

ماهی که در آن‌ها درهای بهشت بروی خلایق گشوده، درهای جهنم سوزان قفل زده میشوند. ماهی که بر جبین خود تاج شب قدر را دارد. شبی که به گواهی الله مجید از هزار ماه برتر و بهتر است. ﴿ لَيْلَةُ الْقَدْرِ‌ خَيْرٌ‌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ‌ ) [القدر: 3] «شب قدر بهتر از هزار ماه است».

 

آری! بهتر از 84 سال عمر زمانه. به عبارتی گویاتر چون در این شب مبارک طاعتی بجای آوری، نمازی بر پا داری، زکات و صدقه بدهی، دست کرم بر سر یتیم و افتادهای برکشی و غیره... گویا بیش از 84 سال زمان چنین خوبی‌هایی به طور مداوم از شما سر زده است!

 

الله اکبر!...

 

وا عجبا رحمت و بخشایش و جود و کرمت را ای پادشاه دو جهان!..

 

در ماه رمضان همه قوانین و ترازوهای عدالت الهی برچیده شده در جایش اقیانوس‌های بی‌ساحل رحمت و بخشایش و سخاوت نصب میگردد. خداوند عالم به فرشتگان مسئول ثبت و شمارش و تعیین اجر و پاداش و نیکی‌های بندگان دستور میدهد: مگر روزه!.. روزه از آن من است.. و من – شخصا – اجر و پاداشش را میدهم!..

 

یا الله!...

 

عجب شرف و مکانتی است روزه را!...

 

و عجب سعادتی روزه‌ دار را!..

 

کسی که روزه میگیرد، روزهاش را خداوند از آن خود مینامد. و خود بکرم و سخاء و جودشان مقدار اجر و پاداش آن را بر عهده میگیرند. حال خودت بنگر؛ آیا بخشایش پادشاه جهان و جهانیان قابل تصور است؟!

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم 13 سال تمام در مکه در جسم‌های بیروح و کالبدهای خموش و تار بت تراشان مشرک، نفس توحید، ایمان، اخلاق، خداشناسی و یکتاپرستی دمید. پس از اینکه مؤمنان بدان درجه از تعالی رسیدند که بتوانند برای خداوند یکتا جان، مال، شهر و دیار، خانه و کاشانه خود را رها کرده، با توکل بر ذات پاک یکتا سوار بر ریگزارهای سوزان گرسنه و تشنه از زیر تیغ جلادان خون آشام بسوی شهری مجهول و مسیری تار فرار کنند، و در عبادت و بندگی مثالی از وارستگی گردند، در ماه شعبان سال دوم پس از هجرت، روزه ماه مبارک رمضان از جانبحق متعال بر مسلمانان فرض شد.

 

مدرسهای در جهاد با نفس و خودسازی، و سکوی پرتابی سریع بسوی خداوند ذی الجلال..

 

از آنجا که سرور رسولان و خاتم پیامبران بیش از هر بشری از ارزش و جایگاه رمضان آگاه بود، با فروغ هلال ماه رجب، - یعنی درست دو ماه قبل از رمضان - دست نیایش و زاری بسوی پروردگار یکتا دراز کرده، اشک تمنا و بندگی برگونههای مبارک جاری میشد و از اعماق قلب دعا میکرد: «اللهم بارك لنا في رجب وشعبان، وبلغنا رمضان»..

 

بار الها در ماه رجب و شعبان ما برکت ده، و ما را به رمضان برسان..

 

آری!...

 

پیامبر حق و رسول هدایت و شیفته دیدار پروردگار از ذات پاک یکتا طول عمری میخواهد تا لطافت و جمال وجلال رمضان را به آغوش کشد، و در فضای ملکوتی رمضان بیش از پیش به خدایش نزدیک، و در نزد او عزیزتر شود.

 

رمضان میآید تا ما را آلایش دهد و از پستی‌ها و زشتی‌های اخلاقی و عادات زننده، و رفتار و گفتار سوء و پلید، پاک ساخته بسوی پرهیزکاری و تقوا سوق دهد.

 

( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴾ [البقرة: 183].

 

«اى اهل ایمان! روزه بر شما واجب شد چنان‌که بر امّت‌هاى گذشته واجب شده بود، باشد که پرهیزکار شوید».

 

شایسته عاقلان است که از همین امروز خود را برای رسیدن رمضان آماده سازند. آمادگی رمضان در انباشت اسباب خورد و نوش نیست، رمضان بر خلاف آنچه بسیاری از مردمان درک نمیکنند ماه استراحت دستگاه گوارش است. ماهی که با تنظیم سیستم گوارشی روح و روان انسان را تعالی میبخشد.

 

آمادگی رمضان با عهد و پیمان‌هایی با خود و یا با گذاشتن سنگ بنای برخی برنامههای سازنده تحقق مییابد.

 

برنامههایی برای تلاوت و زیستن با قرآن. در آغوش قرآن خود و خدای خود را شناختن. برنامههایی برای دعا، ذکر، نیایش، راز و نیاز با پروردگار خالق، برنامههایی برای شناختن پیامبر و پیک بیمثال آسمان؛ حضرت رسول خاتم محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم . برنامههایی برای دعوت و گوشزد کردن دیگران به روش و مرام درست زندگی و بازداشتن خود و دیگران از بدی‌ها، و تشویق به کارها و گفتارهای نیک. برنامههایی برای رسیدن به بیبضاعتان و تنگ دستان.

 

این سیمای واقعی مؤمنان است:

 

( كُنْتُمْ خَيْرَ‌ أُمَّةٍ أُخْرِ‌جَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُ‌ونَ بِالْمَعْرُ‌وفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ‌ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ ۗ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرً‌ا لَهُمْ ۚ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُ‌هُمُ الْفَاسِقُونَ ) [آل‌عمران: 110].

 

«شما بهترین امتی هستید که [برای اصلاح جوامع انسانی] پدیدار شده اید، به کار شایسته و پسندیده فرمان می‌دهید و از کار ناپسند و زشت بازمی دارید، و [از روی تحقیق، معرفت، صدق و اخلاص] به خدا ایمان می‌آورید. و اگراهل کتاب ایمان می‌آوردند قطعاً برای آنان بهتر بود؛ برخی از آنان مؤمن [به قرآن و پیامبرند] و بیشترشان فاسقند».

 

تصمیم جدی در دست کشیدن از همه گناهان و زشتی‌ها و عادت‌های بد و توبه و بازگشت بسوی پروردگار یکتا:

 

﴿...  وَتُوبُوا إِلَى اللَّـهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴾ [النور: 31].

 

«اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید».

 

رمضان در راه است و ما در شوق دیدار آن لحظه شمار..

 

در مدرسه رمضان مؤمن چگونگی شکر نعمت و سپاس پروردگار بر فضل و کرمش را میآموزد. در مکتب رمضان مؤمن سعی میکند از صفت‌های بیمنت‌های کمال الهی بویی ببرد. سخاوت، گذشت، ایثار و شفقت بر زیر دستان میآموزد. معنا و مفهوم بندگی را دریافته از عبادت الهی لذت میبرد. صفت‌های فرعونیگری، خودخواهی، نفسپرستی و خودستایی در او ضعیف میگردد.

 

و او خود را برای ساختاری جدید، و انسانی بکلی تغییر یافته آماده میسازد. تا با نیروی برگرفته از رمضان سالی دیگر را با روحیه خوشبختی، و تلاش و همتی سازنده شروع کند.

 

اللهم بارک لنا فی رجب و شعبان، و بلغنا رمضان..

 

بار الها در ماه رجب و شعبان ما برکت ده، و ما را به رمضان برسان..

 

عنوان کتاب : گنجینه رمضان

به قلم : دکتر نورمحمد جمعه

این کتاب از سایت کتابخانه عقیده دانلود شده است.

www.aqeedeh.com

 

 


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 9 خرداد 1396 ساعت: 11:17
می پسندم نمی پسندم

ارزش زندگی دنیا در مقابل زندگی آخرت

ارزش زندگی دنیا در مقابل زندگی آخرت

آیه ی1 :

﴿ فَخَرَجَ عَلَىٰ قَوۡمِهِۦ فِي زِينَتِهِۦۖ قَالَ ٱلَّذِينَ يُرِيدُونَ ٱلۡحَيَوٰةَ ٱلدُّنۡيَا يَٰلَيۡتَ لَنَا مِثۡلَ مَآ أُوتِيَ قَٰرُونُ إِنَّهُۥ لَذُو حَظٍّ عَظِيمٖ ٧٩ وَقَالَ ٱلَّذِينَ أُوتُواْ ٱلۡعِلۡمَ وَيۡلَكُمۡ ثَوَابُ ٱللَّهِ خَيۡرٞ لِّمَنۡ ءَامَنَ وَعَمِلَ صَٰلِحٗا ﴾ [القصص : 79] .

« (روزی) قارون در میان قومش با زیور و تجمل بسیار ، آشکار شد . آن‌ها که خواهان زندگی دنیا بودند ، گفتند : ای کاش! آنچه قارون دارد ، ما نیز می‌داشتیم ؛ زیرا او صاحب بهره‌ی بزرگی است . اما صاحبان علم ( به آن دنیاپرستان ) گفتند : وای بر شما! پاداش خدا برای کسی که به او ایمان آورد و عمل نیک انجام دهد، بسی بهتر (از ثروت قارون) است » .

آیه ی 2 :

﴿ مَّن كَانَ يُرِيدُ ٱلۡعَاجِلَةَ عَجَّلۡنَا لَهُۥ فِيهَا مَا نَشَآءُ لِمَن نُّرِيدُ ثُمَّ جَعَلۡنَا لَهُۥ جَهَنَّمَ يَصۡلَىٰهَا مَذۡمُومٗا مَّدۡحُورٗا ١٨ ﴾ [الإسراء : 18].

« هر کس متاع فانی دنیا را طلب کند به او می‌دهیم ، لیکن به هر که خواهیم و مشیت ازلی باشد . سپس در آخرت دوزخ را نصیب او می‌کنیم که با نکوهش و مردودی به جهنم درآید » .

حدیث 1 : «عَنْ أَنَسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وسلم : لَوْ كَانَ لاِبْنِ آدَمَ وَادِيَانِ مِنْ مَالٍ لاَبْتَغَى وَادِيًا ثَالِثًا وَلاَ يَمْلأُ جَوْفَ ابْنِ آدَمَ إِلاَّ التُّرَابُ وَيَتُوبُ اللَّهُ عَلَى مَنْ تَابَ » . ( حدیث شماره 1 مسلم )

ترجمه : « انس رضی الله عنه روایت می‌کند که رسول‌خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود : اگر انسان دو درۀ ( انبار ) پر از مال و ثروت داشته باشد ، در جستجوی دره‌ی دیگری خواهد بود . و پر نمی‌کند شکم بنی آدم را مگر خاک گور . و خدا توبه‌ی کسی را که به او رجوع کند ، می‌پذیرد » .

حدیث 2 : «عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وسلم :  يُؤْتَى بِأَنْعَمِ أَهْلِ الدُّنْيَا مِنْ أَهْلِ النَّارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَيُصْبَغُ فِى النَّارِ صَبْغَةً ثُمَّ يُقَالُ يَا ابْنَ آدَمَ هَلْ رَأَيْتَ خَيْرًا قَطُّ هَلْ مَرَّ بِكَ نَعِيمٌ قَطُّ فَيَقُولُ لاَ وَاللَّهِ يَا رَبِّ. وَيُؤْتَى بِأَشَدِّ النَّاسِ بُؤْسًا فِى الدُّنْيَا مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَيُصْبَغُ صَبْغَةً فِى الْجَنَّةِ فَيُقَالُ لَهُ يَا ابْنَ آدَمَ هَلْ رَأَيْتَ بُؤْسًا قَطُّ هَلْ مَرَّ بِكَ شِدَّةٌ قَطُّ فَيَقُولُ لاَ وَاللَّهِ يَا رَبِّ مَا مَرَّ بِى بُؤُسٌ قَطُّ وَلاَ رَأَيْتُ شِدَّةً قَطُّ » . ( حدیث شماره 2 مسلم )

ترجمه : « انس رضی الله عنه روایت می‌کند که رسول‌خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود : روز قیامت مرفه‌ترین و آسوده‌ترین انسان دنیا را که مستحق جهنم شده است ، می‌آورند و در دوزخ چند بار غوطه ورش می‌کنند . سپس از او می‌پرسند : آیا هرگز خوشی‌ای دیده‌ای و نعمتی به تو رسیده است ؟ می‌گوید : به خدا سوگند ، خیر . پس از آن ، رنج‌دیده‌ترین انسان دنیا را که اکنون مستحق بهشت شده می‌آورند و چند لحظه او را وارد بهشت می‌کنند ، سپس از او می‌پرسند ، آیا هرگز رنج و مشقتی به تو رسیده است ؟ می‌گوید : به خدا سوگند خیر ؛ هیچ‌گونه رنج و مشقتی ندیده‌ام » .

توضیح : زندگی دنیا موقت و محدود است و زندگی آخرت دایم و نامحدود . نعمت‌های دنیا به هیچ وجه ، قابل مقایسه با نعمت‌های آخرت نیستند . نعمتی که نتیجه‌اش زوال باشد و حیاتی که منجر به مرگ و نابودی گردد ، چه لطفی دارد ؟ زندگی دنیا مانند خوابی است که مرگ ، بیداری آنست. انسان گاهی در عالم خواب و رؤیا ، صاحب سرمایه‌های هنگفت می‌شود اما پس از اینکه بیدار می‌شود ، می‌بیند از آن همه سرمایه خبری نیست . آدمی پس از مرگ به همین صورت متوجه خواهد شد که آنچه در دنیا در اختیار داشته و به ظاهر مالک آن بوده درواقع خواب و سرابی بیش نبوده است .

عنوان کتاب : گامی به سوی ایمان و یقین

تألیف : عبدالله ریگی احمدی

منبع این مطلب : این کتاب از سایت کتابخانه ی عقیده دانلود شده است .

www.aqeedeh.com

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: جمعه 5 خرداد 1396 ساعت: 2:37
می پسندم نمی پسندم

آدرس فرکانس موقت شبکه جهانی وصال حق بر ماهواره هاتبرد

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ، دوباره جهت اطلاع رسانی میخوام بگم فرکانس شبکه جهانی وصال حق بر ماهواره هاتبرد تغییر کرده و از آنجایی که در سایت شبکه جهانی وصال حق نوشته شده موقتاً در حال حاضر شبکه جهانی وصال حق بر ماهواره هاتبرد به این شرح می باشد :

فرکانس : 11373

پولاریزاسیون : افقی

اف.ای.سی : 5/6

سیمبل ریت : 27500

منبع : سایت شبکه جهانی وصال حق 

wesalhaq.tv


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 2 خرداد 1396 ساعت: 7:6
می پسندم نمی پسندم

آدرس فرکانس جدید شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ، جهت اطلاع رسانی میخوام بگم این آدرس شماره فرکانس دریافت شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست هست :

12594

Yahsat Exp

12594,Vertical

2/3,27500

منبع : سایت شبکه جهانی کلمه

 Kalemeh.tv


تاریخ ارسال پست: جمعه 25 فروردين 1396 ساعت: 2:42
می پسندم نمی پسندم

دو آدرس ایمیل شبکه جهانی نور

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ، فرا رسیدن سال 1396 را تبریک میگویم و امیدوارم سالی پر از خیر و برکت برایتان باشد و الان میخوام دو آدرس ایمیل شبکه جهانی نور را اینجا بنویسم قبلاً میخواستم آدرس ایمیل شبکه جهانی نور را نیز در وبلاگم به اشتراک بگذارم اما در سایت و صفحه ی نمایشگر شبکه جهانی نور آدرس ایمیل شبکه جهانی نور را پیدا نکردم ، چند روز پیش با توفیق الله متعال به سایت شبکه ی جهانی نور دوباره سر زدم این بار آدرس ایمیل شبکه جهانی نور را نیز الحمدلله پیدا کردم که ان شاء الله از این طریق نیز میتوانید با مسئولین شبکه جهانی نور ارتباط برقرار کنید .

دو آدرس ایمیل شبکه جهانی نور :

 info@nourtv.net

bama@nourtv.net

 

 


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 3 فروردين 1396 ساعت: 1:35
می پسندم نمی پسندم

تربیت اطفال

الحمدالله رب العالمين ، والعاقبه للمتقين ، ولاعدوان الا علي الظالمين ، والصلاه والسلام علي محمد الذي ارسله ربه رحمه للعالمين و علي آله و صحبه اجمعين .

مهربانی با کودکان :

کودکان برای رشد و نمو و اعتدال زندگی و عواطف خویش به محبت ، عشق ، مراقبت و شفقت نیاز دارند ، تا از شخصیتی متوازن و به دور از ناهنجاری روانی و عقده‌های گوناگون ، برخوردار شوند ؛ زیرا چنانچه کودکان از طرف نزدیکان به ویژه پدر ، مادر ، پدربزرگ ، مادربزرگ ، خواهران و برادران مورد توجه ، مراقبت و محبت قرار نگیرند ، در تنگنای روحی و معنوی قرار گرفته و دچار ناراحتی و بی‌تابی می‌شوند و گاهی ناراحتی خود را از طریق گریه بروز می‌دهند .

سنت رسول  خدا صلی الله علیه وسلم مسلمانان را به ضرورت مهربانی و عطوفت با فرزندان یادآوری نموده و رسول  خدا صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند : « بهترین زنان قریش مهربان‌ترین آنان با فرزندان خویش و آنهایی هستند که بیشترین اهتمام را به شوهران خود می‌دهند » . ( احمد و الشیخان . )

از براء رضی الله عنه روایت شده که فرموده است که رسول  خدا صلی الله علیه وسلم را دیدم که حسن بن علی را بر دوش خویش نهاده بود و می‌فرمود : «خداوندا من او را دوست می‌دارم و از تو می‌خواهم که او را دوست بداری » . ( شیخان و ترمذی . )

یکی از ویژگی‌های اهل ایمان مهربانی با دیگران به ویژه فرزندان است و گاهی به وسیله بوسیدن ، نوازش ، خریدن هدیه و ... از آن تعبیر می‌شود. رسول  خدا صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند :

« مهربانان مشمول مهربانی و محبت خداوند رحمن قرار می‌گیرند ، با آنهایی که در زمین‌اند مهربان باشید تا کسی که در آسمان است با شما مهربانی کند » . ( ابوداود و ترمذی . )

رسول  خدا صلی الله علیه وسلم با کودکان بسیار مهربان بود و برای شادمانی و سرورشان تلاش می‌فرمود . طبرانی از ابن عباس نقل می‌نماید که : رسول  خدا صلی الله علیه وسلم هرگاه اولین ثمر درختان را برای او می‌آوردند ، آن را بر روی چشم و سپس بر روی لبان خویش می‌نهاد و می‌فرمود : « خداوندا هم‌چنان که اول آن را به ما نشان دادی آخرش را هم به ما نشان بده! » و سپس آن میوه را به کودکانی که در آنجا بودند می‌داد .

رسول  خدا صلی الله علیه وسلم در بسیاری موارد دستان محبتش را بر سر و روی کودکان می‌کشید و آنها را می‌بوسید . از عایشه رضی الله عنه  روایت شده است که : « روزی اقرع بن حابس نزد رسول  خدا صلی الله علیه وسلم بود و حسن و حسین نزد ایشان آمده و رسول  خدا صلی الله علیه وسلم آنها را در بغل گرفته و بوسید . اقرع گفت : من ده فرزند دارم تاکنون هیچ‌کدام از آنها را نبوسیده‌ام . رسول  خدا صلی الله علیه وسلم نگاهی به او نمود و فرمود : « هرکس مهربان نباشد مورد مهربانی قرار نمی‌گیرد » .

یکی از لوازم محبت و مهربانی با کودکان سلام کردن به آنان است ؛ زیرا سلام گفتن به کودکان احساس هویت و شخصیت را در آنان شکوفا می‌نماید و آنها را متوجه می‌نماید که آنها سرمایه و توشه آینده زندگی هستند و در واقع سلام ، احوال‌پرسی و اهتمام به کودکان تربیت عملی خوبی برای آنهاست . نهال مهربانی را در درون آنها می‌رویاند و بزرگ می‌کند. انس بن مالک رضی الله عنه  روایت می‌نماید که : « روزی از کنار چند کودک عبور می‌کردم و به آنان سلام کردم . من این را از رسول  خدا صلی الله علیه وسلم آموخته بودم که هرگاه کودکانی را می‌دید به آنان سلام می‌فرمود » .

هم‌چنین انسان روایت می‌نماید که « رسول  خدا صلی الله علیه وسلم گاهی به میان مردم انصار می‌رفت و بر کودکان آنها سلام می‌کرد و آنها را نوازش می‌نمود » . ( اخرجه بغوی و ابونعیم و خطیب بغدادی . )

اسلام از همان ایام کودکی و آغاز فهم و درک آنها به تربیت و رشدشان اهتمامی فوق‌العاده می‌ورزد ؛ زیرا این کودکان هستند که در آینده بار مسئولیت رشد ، تکامل ، سلامت و امنیت جامعه را بر دوش می‌گیرند و معمولاً کودکان برای تربیت و عادت دادن و ساختن شخصیت آنها آمادگی بسیار زیادی دارند و مسائل زمان کودکی در ذهن و رفتار آنها تأثیر بسیار عمیقی خواهد گذاشت ؛ زیرا کودکان هم‌چون طلای خامی هستند که به هر شکلی می‌توان آنها را درآورد .

بر همین اساس است که تربیت هدفدار و موفق مسئولیت و امانتی بسیار با اهمیت به شمار می‌رود و پدر و مادر قبل از همه بار این مسئولیت دنیوی و اخروی را بر دوش دارند و در واقع کودکان نزد والدین خود امانت‌هایی خدایی به شمار می‌روند . در همین رابطه است که رسول  خدا صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند : « همه شما مسئول هستید و هر یک از شما در مقابل زیردستان خویش مورد بازخواست قرار می‌گیرد . رهبر مسئول است و به خاطر مردم مورد بازخواست قرار می‌گیرد و مرد خانواده در مقابل افراد خانواده‌اش دارای مسئولیت است و از او بازخواست می‌شود و زن نیز در کانون خانواده مسئولیت دارد و راجع به آن مورد پرسش قرار می‌گیرد و خدمتکار راجع به اموال ارباب خویش مسئول است و در مورد آن بازخواست می‌شود . همه شما مسئولیت دارید و در محدوده آن مورد بازخواست قرار خواهید گرفت » . ( متفق علیه )

هم‌چنین رسول  خدا صلی الله علیه وسلم در مورد بدرفتاری و ناپرهیزکاری اولیاء و مربیان هشدار داده و فرموده است : « همه کودکان همراه با فطرت پاک به دنیا می‌آیند . این پدر و مادر است که آنها را ( با گفتار و کردار خود ) یهودی ، مسیحی و مجوسی بار می‌آورند ... » ( بخاری )

ابوهریره می‌فرماید: رسول  خدا صلی الله علیه وسلم پس از آن حدیث ، این آیه را قرائت فرمود :

« فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ » (الروم / 30 )

« با همان سرشتی که خداوند مردم را به آن سرشته است ، آفرینش خدایی تغییرپذیر نیست . این همان دین ارزشمند و استوار است» .

روش تربیت صحیح اسلامی بر مبنای هدایت و منهج قرآن و سنت رسول  خدا صلی الله علیه وسلم و نشانیدن نهال عشق به خداوند و پیامبر و دینداری و پرهیزکاری و پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و پرهیز از زشتی‌ها و بدی‌ها قرار گرفته است .

والدین و مربی باید تلاش کنند که کودکان را به عقیده و باوری درست براساس اصول ایمان معروف مسلح نمایند و آنها را به عبادت و فرمانبرداری از پروردگار یکتا عادت دهند و برای برخورداری از زندگی مطلوب و استوار براساس مقرراتی تکامل‌بخش و سازگار و هماهنگ آنان را آماده نمایند تا روابط اجتماعی خود را بر مبنای محبت مردم ، تعاون ، نیکی و پرهیزکاری قرار دهند و از نظر اخلاقی به ارزش‌های اخلاقی استواری مانند : صداقت ، صراحت ، جرأت و مراعات ادب مزیّن گردند و از نظر معنوی به خودباوری و عزت نفس و کرامت و پاسداری از شخصیت ، زندگی ، اعتدال و انسجام برسند و از عقده‌های روانی ، سرکشی‌ها و ناپختگی مصون بمانند .

 و از نظر جسمی به سلامت ، صلابت و مهارت در انواع ورز‌ش‌های مفید مانند : شنا ، تیراندازی ، سوارکاری ، دو ، کشتی و ... خود را مسلح نمایند و در زمینه بهداشتی به نظافت جسم ، لباس و محل سکونت و کار خود اهتمام ورزند . از نظر علمی به آموزش علوم و معارف مختلف انسانی ، تجربی ، معرفت انسان ، آفرینش و آخرت اهمیت کافی بدهند تا زیربنای فکری آنان محکم و استوار گردد ؛ زیرا تربیت و توجیه باید شامل همه این موارد بشود ، تا کودکان و نوجوانان به روشی پسندیده رشد و نمو نمایند و الگوی ارزشمندی برای دیگران بشوند و ما این‌ها را در وصایای حضرت لقمان به فرزند خویش ، در قرآن می‌بینیم و هم‌چنین در وصایا و سفارش‌های رسول  خدا صلی الله علیه وسلم وجود دارند .

در ارتباط با آموزش عقاید و باورها رسول  خدا صلی الله علیه وسلم ابن عباس را ـ در حالی که نوجوان بود ـ راهنمایی می‌فرمود که :

« ای جوان! من مسائلی را به تو می‌آموزم . ( خوب به آنها توجه کن! ) خداوند را مدام حاضر و حافظ بدان ، تا او از تو محافظت نماید . او را ( بر اعمال و رفتار ) خویش حاضر بدان تا او را فراروی خود ببینی . هرگاه نیازی داشتی آن را تنها از خداوند درخواست کن! و هرگاه خواستی دست یاری را به سوی کسی دراز کنی ، تنها از خداوند استعانت کن! بدان اگر همه مردم برای این‌که منفعتی را نصیب تو بنمایند دست به یکی کنند ، به جز همان چیزی که خداوند اراده کرده ، سودی به تو نخواهند رسانید و اگر همه آنها هم برای رسانیدن زیانی به تو دست به یکی نمایند ، به جز همانی که خداوند قرار داده ، زیانی را متوجه تو نخواهند کرد . قلم‌ها از نوشتن بازمانده و صحیفه‌ها خشک شده‌اند » . ( احمد و حاکم )

و در مورد عبادت می‌فرماید :

« در هفت سالگی فرزندان خود را به خواندن نماز دستور بدهید! و در ده سالگی ـ اگر نماز نمی‌خواندند ) آنها را تنبیه کنید و بستر خوابشان را از هم جدا نمایید » . ( ترمذی و ابوداود و حاکم )

و در زمینه مسائل اخلاقی لازم است فرزندان خویش را با فضایل اخلاقی مانند : بخشندگی ، شرم و حیا ، جرأت و صداقت آشنا نموده و عادت دهیم ؛ زیرا رسول  خدا صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند :

« بهترین هدیه پدر و مادر به فرزندان ، تربیت خوب و پسندیده آنهاست ». ( ترمذی و حاکم و طبرانی )

هم‌چنین فرموده است :

« فرزندان خود را برای کسب سه خصلت تربیت کنید : محبت پیامبرتان ، محبت اصحاب و اهل ایمان و تلاوت قرآن ؛ زیرا فرزندان در روزی که هیچ سایه‌ای به جز سایه خداوند نیست در زیر چتر رحمت قرآن قرار خواهند گرفت » . ( دیلمی و ابن النجار )

و در زمینه احکام شریعت لازم است کودکان با کلیاتی از مسائل شرعی ضروری و نقش آنها در ایجاد پایه‌های نظم و مراعات حقوق و تأمین آزادی ، مساوات ، عدالت و انصاف آشنا شوند . هم‌چنان که وصایای ده‌گانه قرآنی در آخر سوره «انعام» بیانگر آنهاست و می‌فرماید :

« قُلْ تَعَالَوْا أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ أَلَّا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا » ( انعام / 151 )

« بگو : بیایید آن‌چه را پروردگارتان بر شما حرام گردانیده بیان کنم این‌که ( کسی و ) چیزی را با او شریک ننمایید و نسبت به پدر و مادر خود به خوبی رفتار کنید » .

و در زمینه امور بهداشتی لازم است کودکان را با آداب نظافت ، طهارت و حفظ سلامتی خود در راستای عمل به توجیهات قرآن و سنت رسول  خدا صلی الله علیه وسلم آشنا نماییم . زیرا رسول  خدا صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند : « بهداشت و پاکیزگی بخشی از ایمان است » ( الحاکم فی تاریخه )

 هم‌چنین فرموده است : « از قضای حاجت در کنار چشمه ، چاه ، محل عبور مردم و سایه درختان پرهیز کنید » . ( ابوداود و ابن ماجه ) 

و در زمینه ورزش و تقویت جسمی ، لازم است کودکان را با ورزش‌های مفید و مباح عادت دهیم و از ورزش‌های زیان‌آور و خطرناک مانند : مسابقات پرش با موتور و بکس، ... جلوگیری کنیم . هم‌چنین نباید کودکان به بازی‌های زیان‌آور و خطرناکی برای خود و جانداران مانند : به جنگ دادن خروس و قوچ و ... بپردازند . در مورد نیروی جسمی و توانایی روحی رسول  خدا صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند :

« مؤمن توانا و نیرومند نزد خداوند بهتر و محبوب‌تر است از مؤمن ضعیف و ناتوان هرچند هر یک را خیر و منافعی است » . ( مسلم )

هم‌چنین حضرت عمر رضی الله عنه  فرموده است : « شنا و تیراندازی و سوارکاری را به فرزندان خویش بیاموزید » .

و در زمینه روابط اجتماعی لازم است کودکان به احترام نهادن به مردم ، سلام و احوال‌پرسی ، کمک و همکاری در جهت خیر و مصلحت عادت داده شوند ؛ زیرا خداوند متعال فرموده است :

« وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ » (المائده / 2 )

 « در رابطه با امور نیک و پرهیزکاری با یکدیگر همکاری کنید . اما در مورد امور گناه و دشمنی‌زا از همکاری با هم پرهیز نمایید» .

رسول  خدا صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند :

« هیچ یک از شما ایمان (کاملی) ندارد ، مگر آن‌که هرچه را که برای خود دوست می‌دارد برای برادر مسلمانش نیز دوست بدارد ». ( احمد و شیخان )

هم‌چنین فرموده است :

« از گناهان پرهیز کن تا عابدترین مردم باشی، به آن‌چه خداوند نصیبت گردانیده راضی باش تا بی‌نیازترین مردم بشوی و به همسایه‌ات نیکی کن تا مؤمنی راستین گردی . و هرچه را برای خود دوست می‌داری برای مردم نیز دوست بدار تا مسلمانی واقعی بگردی و از خندیدن بیش از حد پرهیز کن! زیرا خندیدن بسیار موجب دل‌مردگی می‌شود » . ( احمد و ترمذی )

و فرموده است :

« مؤمن برای مؤمن هم‌چون ساختمانی است که برخی از آن برخی دیگر را محکم می‌گرداند » . ( شیخان )

و فرموده‌اند :

« انسان مؤمن اهل الفت و معاشرت است و کسی که اهل معاشرت و رفت‌و‌آمد نباشد خیری در او نیست و بهترین مردم مفیدترین آنها برای دیگران است » . ( دارقطنی )

و در عرصه مسائل فرهنگی ، علمی و فکری لازم است اولیاء و مربیان تلاش کنند که عشق و علاقه به علم و معرفت را در او به وجود آورند و او را به مقدار زیادی از فرهنگ و معارف عمومی و مخصوص و تربیت فکری درست و پیشرو و متمدنانه براساس خبرگی و مهارت در همه زمینه‌های علوم و معارف مسلح سازند ؛ زیرا اسلام دین دانش ، تمدن ، پیشرفت و سربلندی است . خداوند متعال این دعا را به همه انسان‌ها آموخته است که بگویند :

« رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا » ( طه / 114 )

« پروردگارا بر دانشم بیفزای» .

و فرموده است :

« يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ » ( المجادله / 11 )

 « خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده‌اند و بهره‌ای از علم دارند درجات بلندی را بخشیده است » .

وصلی الله وسلم علی نبینا محمد وعلی آله وصحبه أجمعین.‏

وآخر دعوانا أن الحمدلله رب العالیمن.

منبع این مطلب : سایت خانواده خوشبخت

‏BlestFamily.Com


تاریخ ارسال پست: جمعه 1 بهمن 1395 ساعت: 1:26
می پسندم نمی پسندم

فعالیت مجدد شبکه ی جهانی کلمه

بسم الله الرحمن الرحیم

با توفیق الله جل جلاله از دو روز قبل فعالیت مجدد شبکه ی جهانی کلمه الحمدالله آغاز شد و در حال حاضر فرکانس دریافت شبکه ی جهانی کلمه فقط در ماهواره هاتبرد هست .

 

فرکانس 12558 – عمودی – سیمبل ریت 27500 – اف ای سی 3/4


تاریخ ارسال پست: جمعه 1 بهمن 1395 ساعت: 1:15
می پسندم نمی پسندم

مطلب درباره ی سایت کتابخانه عقیده

 بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم ، جهت اطلاع رسانی میخوام بگم همان طور که قبلاً گفتم من نیز یکی از نفرات اهل سنت ایران هستم و از دولت ظالم آخوندی ایران و از همه ی اون دولت هایی که در حق بشریت ظلم میکنند و مخالف قرآن کریم و سنت صحیح پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وسلم عمل میکنند ناراضی هستم و دولت ظالم آخوندی ایران سایت کتابخانه عقیده را نیز در ایران فیلتر کرده است که از طریق فیلترشکن ان شاء الله میتوانید وارد سایت شوید ، من نیز چند برنامه ی فیلترشکن دارم که از این طریق وارد سایت کتابخانه عقیده میشوم و هنوز نمیدانم این برنامه های فیلترشکن را چگونه برای دانلود کردن در وبلاگم به اشتراک بگذارم و هر وقت یاد گرفتم در وبلاگم برای دانلود کردن به اشتراک میگذارم و چند آدرس از صفحه های اینترنتی مثل ایمیل ، اینستاگرام و تلگرام و فیس بوک و توییتر و یوتیوب و.... از استادان عزیز شبکه های توحیدی الان اینجا مینویسم که از این طریق نیز میتوانید کتاب های توحیدی را دریافت کنید یعنی به این ایمیل ها و دیگر صفحات مجازی شبکه های توحیدی پیام بفرستید و نام کتاب های توحیدی را اعلام کنید ان شاء الله برایتان ارسال خواهند کرد .

 

لوگوی سایت کتابخانه عقیده :

آدرس سایت کتابخانه عقیده :

http://www.aqeedeh.com

آدرس کانال تلگرامی کتابخانه شبکه جهانی کلمه :

https://telegram.me/kalemehbook

ایمیل درخواست کتاب از شبکه جهانی وصال حق :

 book@wesalhaq.tv

آدرس صفحه ی تلگرام شبکه جهانی وصال حق :

https://telegram.me/wesalhaqtv

آدرس صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی وصال حق :

https://www.instagram.com/wesalhaq

آدرس صفحه ی فیس بوک شبکه جهانی وصال حق :

https://www.facebook.com/wesalhaq

آدرس صفحه ی توییتر شبکه جهانی وصال حق :

https://twitter.com/wesalhaq

آدرس صفحه ی تلگرام شبکه جهانی کلمه :

 http://www.telegram.me/kalemehtv

آدرس صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه :

http://www.instagram.com/kalemehtv

ایمیل استاد عبدالله حیدری :

Haidari@kalemeh.tv

آدرس صفحه ی فیس بوک شبکه ی جهانی کلمه :

https://www.facebook.com/kalemehtv

آدرس صفحه ی توییتر شبکه جهانی کلمه :

https://twitter.com/kalemehtv

آدرس صفحه یوتیوب شبکه جهانی کلمه :

https://www.youtube.com/user/kalemehtv/playlists?view=1&flow=grid&sort=lad

آدرس سایت بررسی صحت حدیث :

http://www.dorar.net/hadith

ایمیل استاد فردین باسامی از شبکه جهانی توحید :

goftugo2016@hotmail.com

آدرس صفحه ی تلگرام شبکه جهانی توحید :

https://telegram.me/ToheedTvFarsi

آدرس صفحه ی فیس بوک شبکه جهانی توحید :

https://www.facebook.com/toheedtvofficial

آدرس صفحه ی یوتیوب شبکه جهانی توحید :

https://www.youtube.com/toheedtvofficial

ایمیل استاد محمد انصاری :

ansari@wesalfa.tv

آدرس صفحه ی یوتیوب شبکه ی جهانی وصال حق :

https://www.youtube.com/user/wesalhaq

آدرس اینستاگرام استاد موحد از شبکه ی جهانی نور :

https://www.instagram.com/movahed_kh

آدرس صفحه ی تلگرام شبکه ی جهانی نور :

http://telegram.me/thenourtv

آدرس صفحه ی اینستاگرام شبکه ی جهانی نور :

https://www.instagram.com/thenourtv

آدرس صفحه ی فیس بوک شبکه جهانی نور :

https://www.facebook.com/thenourtv

آدرس صفحه ی توییتر شبکه جهانی نور :

https://www.twitter.com/thenourtv

آدرس صفحه ی یوتیوب شبکه جهانی نور :

https://www.youtube.com/thenourtv

ایمیل شبکه ی توحیدی قرآن هدایت در بخش فارسی :

Persian@quran-hidayah.com

ایمیل استاد عبدالکریم مهاجرزاد از شبکه ی جهانی وصال حق :

rahmattv2@gmail.com

ایمیل استاد امیر شُکری ( شیعه هدایت یافته ) :

amir@kalemeh.tv

ایمیل استاد عبدالله ( شیعه هدایت یافته ) :

abdollah@kalemeh.tv

ایمیل استاد فضل الحق سلیمانی :

soleimani@wesalhaq.tv

ایمیل استاد عبدالرحمن فاتح :

fateh@wesalhaq.tv

ایمیل شبکه ی جهانی توحید :

toheedtv@hotmail.com

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 19 آبان 1395 ساعت: 2:19
می پسندم نمی پسندم

آیا الله سبحانه وتعالی برای بنده‌اش کافی نیست که حاجتش را برآورده سازد ؟

 

خداوند همان خالق بی‌نیازی است که مخلوقات در سختی و مشکلات به او پناه می‌آورند ( حقیقت فطرتی که خداوند مردم را بر آن خلق کرده است ) و شخص مسلمانی که دین وی را می‌شناسد به او ایمان می‌آورد .

 

کلینی در کافی از داود بن قاسم جعفری روایت می‌کند که گفت : ( به ابی جعفر ثانی گفتم : فدایت شوم ، صمد کیست ؟ گفت : ( کسی که کم و زیاد به او نیازمند باشد ) . ( کافی، ج1، ص 123. )

 

 و کلینی بر آن تعلیقی را آورده که می‌گوید : ( خداوند همان است که تمام مخلوقات اعم از جن و انس هنگام نیازمندی‌ها از او طلب می‌کنند و هنگام سختی‌ها به او پناه می‌آورند و هنگام مشکلات به او امیدوارند و از وی طلب نعمت می‌کنند ) . ( کافی، ج 1، ص 124. )

 

  از امام جعفر صادق روایت شده ، که هر گاه از امری ترسیدی بگو : بارالها هیچ کس بی‌نیاز از تو نیست و تو از تمام آنهایی که خلق کرده‌ای بهتر و برتر هستی ، پس برای من فلان چیز را فراهم کن . و در یک روایت دیگر آمده که ای کسی که از همه چیز بی‌نیاز هستی و هیچ چیز از تو بی‌نیاز نیست . ( کافی، ج 2، ص 404. )

 

این امامان کجا و آن‌هایی که می‌گویند : « یا محمد یا علی مرا کفایت کن و یا می‌گویند یا مهدی ادرکنی! چون شما کفایت کننده هستید یا محمد یا علی مرا حفظ کنید چون شما حافظانید یا محمد یا علی مرا یاری دهید چون شما یاری دهندگانید . ای مولای من ، یا صاحب الزمان ، کمکم کن ، کمکم کن ، مرا درک کن ، و مرا پناه ده » ، کجا؟! .

 

 { متأسفانه تشیع به انحراف کشیده شده است ، در حالی که شیعیان حقیقی و علوی ( نه شیعیان رافضی و صفوی ) پیرو ائمه بوده‌اند که سخنان ائمه تا الآن در کتاب‌های خود شیعیان هست ولی متأسفانه به دلایلی که برای همگان معروف است به آن عمل نمی‌شود ، اگر بارگاه امام رضا و معصومه و عبدالعظیم و غیره نباشد کاسبی و بازار عده‌ای کساد می‌شود که بر همگان روشن است و به همین دلیل حاضر نیستند حقایق به دست مردم برسد و همیشه از آگاهی مردم واهمه دارند و با تهدید و ارعاب عده‌ای هم که آگاهی می‌یابند ، اما عده‌ی اندکی هستند که حاضرند راه درست و صحیح را بعد از آنکه فهمیدند اختیار کنند که آن‌ها نیز مجبور می‌شوند عقاید خود را بعد از تغییر پنهان کنند .

 

به محض این‌که شخصی این حرف‌ها را بگوید : می‌گویند : وهابی شده است در حالی که این سخنان همه‌اش از کتاب‌های خود شیعیان بوده و از قرآن کریم می‌باشد و هیچ ربطی به وهابیت و محمد بن عبدالوهاب ندارد ، هر چند که محمد بن عبدالوهاب چیزی اضافه بر آنچه ذکر کردیم نگفته‌اند و چیزی از خودشان نگفته‌اند ، این سخنان امامان شیعه و قرآن کریم می‌باشد که عده‌ای نمی‌خواهند به دست مردم برسد و با بر پا کردن هیولای وهمی و خیالی به نام وهابیت مردم را از حقایق دور نگه داشته‌اند .

جناب آیت الله مکارم شیرازی هم مرتب مغلطه کاری می‌کنند و مردم را فریب می‌دهند و می‌گویند : وهابی‌ها زیارت قبور را حرام می‌دانند و به کسی اجازه زیارت قبور نمی‌دهند!! در حالی که تمامی علمای اهل سنت اعم از سعودی و غیر سعودی اتفاق دارند که زیارت قبر مستحب و سنت است و باعث یادآوری آخرت می‌شود ، و تمامی علمای اهل سنت از قدیم الأیام تا الآن با قبر پرستی و خاک برداری از قبور و به سر و صورت زدن و آسیب رساندن به بدن مخالف بوده‌اند و آن را جایز نمی‌دانند و این هیچ ربطی به علمای سعودی یا به قول ایشان وهابی ندارد ، تمامی علمای شافعی و حنبلی و حنفی و مالکی از قدیم الأیام در کتاب هایشان با استدلال به آیه‌های صریح قرآن کریم ذکر می‌کنند که درخواست از غیرخدا جایز نیست ، ولی مشکل جناب آیت الله چیز دیگری است زیرا می‌دانند که مردم پی به حقایق می‌برند و بازار خمس ایشان کساد می‌شود ، خمس در قرآن کریم یکبار آمده که آن‌هم در مورد غنایم جنگی است که اهل سنت هم به چنین خمسی اعتقاد دارند که بعد از جنگ غنایم بدست آمده از کفار به صورت خمس که در قرآن آمده تقسیم می‌شود ، جالب اینجاست که وقتی شیعیان بخواهند خودشان این پول را به فقرا بدهند می‌گویند : نخیر جایز نیست باید به ما تحویل دهید تا ما مصرف کنیم! یعنی حتما باید به جناب مرجع تقلید تحویل دهند! در حالی که نزد اهل سنت هر شخصی خودش می‌تواند زکات مالش ( دو و نیم درصد در سال ) را مستقیما به فقرا بدهد و لزومی ندارد که به شیخ و مولوی و ملا تحویل دهد ، امیدواریم که به کتاب خمس نوشته استاد حیدر علی قلمداران قمی که در سایت کتاب‌خانه عقیده هست مراجعه کرده و حقیقت خمس را بدانید ، امیدواریم که شیعیان بیدار شوند زیرا ما فقط قصد بیدار کردن آن‌ها را داریم تا از شر کسانی که به نام دین از مردم سو استفاده می‌کنند نجات یابند ، گاهی اوقات می‌گویند : که وهابی‌ها همه را نعوذ بالله کافر می‌شمارند! و جز خودشان را مسلمان نمی‌دانند! خدمت ایشان و تمامی شیعیان علوی عزیز عرض می‌کنیم که تمامی علمای اهل سنت با شیعیان علوی هیچ مشکلی ندارند بلکه آن‌ها را مسلمان دانسته و آن‌ها را برادر دینی خود می‌دانند ، و اگر گاهی تندی از برخی علمای اهل سنت صورت می‌گیرد مقصود آن‌ها شیعیان رافضی ( به قول دکتر علی شریعتی : شیعه صفوی ) می‌باشد ، که اعتقاد به تحریف قرآن دارند و یا برای خدا شرک می‌ورزند و صحابه و یاران رسول الله را کافر می‌دانند یا به آن‌ها سب و دشنام می‌دهند ، اما عوام شیعیان خوب هستند و کسی آن‌ها را کافر ندانسته و اگر هم اشتباهاتی از آن‌ها رخ می‌دهد بخاطر این است که آن‌ها نمی‌دانسته‌اند یا نمی‌دانند و دلیل ندانستن آن‌ها هم همین اشخاص هستند که حقایق را از مردم و عوام الناس که گناهی ندارند پنهان می‌کنند یا معلومات تاریخی اشتباه به آن‌ها داده‌اند که باعث شده نسبت به فدائیان رسول الله ( صحابه ) بدگمان شوند و آن‌ها را دشنام دهند } . ( {} سخن مترجم می‌باشد . )

 

 و خداوند از آن‌ها می‌پرسد : آیا الله برای شما کافی نیست ؟

 

آیا برای این‌ها کافی نیست که پروردگارشان پناه و فریادرس آن‌ها باشد ؟ همان کسی که از او یاری می‌خواهند و از او طلب امنیّت و کمک می‌کنند آیا الله برای آن‌ها کفایت نمی‌کند که دیگری را با او شریک می‌گردانند؟! .

 

خداوند می‌فرماید : ﴿ وَلَئِن سَأَلۡتَهُم مَّنۡ خَلَقَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضَ لَيَقُولُنَّ ٱللَّهُۚ قُلۡ أَفَرَءَيۡتُم مَّا تَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ إِنۡ أَرَادَنِيَ ٱللَّهُ بِضُرٍّ هَلۡ هُنَّ كَٰشِفَٰتُ ضُرِّهِۦٓ أَوۡ أَرَادَنِي بِرَحۡمَةٍ هَلۡ هُنَّ مُمۡسِكَٰتُ رَحۡمَتِهِۦۚ قُلۡ حَسۡبِيَ ٱللَّهُۖ عَلَيۡهِ يَتَوَكَّلُ ٱلۡمُتَوَكِّلُونَ٣٨ ﴾ [ الزمر: 38 ] « و اگر از آن‌ها بپرسى : « چه کسى آسمان‌ها و زمین را آفریده ؟ » حتما میگویند : « خدا! » بگو : « آیا هیچ وقت درباره معبودانى که غیر از خدا میخوانید اندیشه میکنید که اگر خدا زیانى براى من بخواهد ، آیا آن‌ها میتوانند گزند او را برطرف سازند؟! و یا اگر رحمتى براى من بخواهد ، « آیا آن‌ها میتوانند جلو رحمت او را

 

بگیرند؟! » بگو : « خدا مرا کافى است ، و همه متوکلان تنها بر او توکل میکنند! » .

 

همانا شخص مسلمان با ندا و دعای خود از خداوند نه غیر او ، از او می‌خواهد که نیازهایش را بر طرف کند و اندوهش را رفع نماید چونکه آن شخص می‌داند که طلب کمک و یاری از غیر خداوند ( در آنچه که مقدور بندگان نیست ) عبادت برای غیر الله است .

 

« لقد وقفت على روايات مكذوبة تحكي حقيقة الـمأساة ، مأساة التوجه لبشر لا يملكون لأنفسهم ولا لغيرهم نفعاً إن أراد الله بهم ضراً ، ولا يملكون لأنفسهم حياة ولا نشوراً ». « در حقیقت به روایت‌های دروغین بر خورد کردم که توجه کردن به بشر را بازگو می‌کند ، بشری که نمی‌تواند نفعی را به خود یا دیگری برساند ، اگر خدا اراده کند که به وی ضرر برسد ، و این انسان‌ها مالک حیات و ممات خود نیستند » .

 

پس آن روایات را به هر امامی اختصاص داده‌اند و برای هر کدام وظیفه‌ای در نفع و ضرر بیان کرده‌اند . ( علی بن الحسین برای نجات از سلاطین و طلسم شیاطین و محمّد بن علی و جعفر بن محمّد برای آخرت و آن عبادت‌هایی که شایسته الله است و موسی بن جعفر که توسط او از خداوند سلامتی می‌جوئیم و علی بن موسی که از او سلامت دریا و بیابان طلب می‌شود و محمّد بن علی که رزق به وسیله او از طرف خداوند پائین می‌آید و علی بن محمّد برای بخشش و نیکی به برادران و طاعت خداوند و حسن بن علی برای آخرت و اما صاحب الزمان ( مهدی ) هر گاه شمشیری به تو رسید از او کمک بخواه که یاریت می‌دهد ) . ( بحار الانوار، ج 94، ص 33. )

 

  سپس مجلسی صاحب بحار الأنوار، دعایی را که در بر دارنده استغاثه از ائمه به نحوی که گفته شد به آن روایت الحاق می‌کند . (همان، منبع. )

  بسیاری از دعاها، چنین هستند و ائمه به عنوان فریادرس و پناه دهنده‌ای که دعای زیارت کنندگان اینگونه آن‌ها را وصف می‌کند ، مطرح می‌شوند : ( قاضیان احکام و دروازه‌های ایمان و محل‌های بخشش ، به وسیله چه کسی نجات قطعی و حتمی است ، کاری نیست که شما سبب آن نباشید برای رسیدن به خداوند وسیله نباشید پس هیچ نجات و گریزگاهی جز شما نداریم و هیچ مذهبی جز شما نداریم . ای چشمان نظاره‌گر خداوند متعال ) . ( بحار الانوار، ج 94، ص 37. )

یکی از این‌ها فریاد می‌کشد : ( یا حسین و یا علی و یا مهدی و شاید یا عباس ) و از این‌ها مدد می‌جویند تا نیازهایش را بر طرف کند یا مشکلی را که از آن عاجز شده رفع نماید .

پس می‌بینم که یکی ( یا علی مدد ) زمزمه می‌کند و دیگر ندای ( یا حسین کمکم کن ) سر می‌دهد و آن یکی نزد مرقد امام رضا رفته و سر مرقد گریه می‌کند و خود را به ضریح می‌مالد و آن را می‌بوسد و از صاحب قبر کمک می‌خواهد و برای او نذر می‌کند!!.

  و همچنین معتقد است که امام کاظم باب الحوائج است و دعای خود را متوجه وی می‌کند بدون این‌که از آن خالق زنده لایموت بخواهد!.

این اعمال مرا به این سوال که : چگونه یک مسلمان روزی 17 بار در نمازهای روزانه خود این کلام الله سبحانه وتعالی را تکرار می‌کند که تنها تو را می‌پرستم و تنها از تو یاری می‌جویم ( سوره حمد ) و هنگامی که خواست برای رفع نیازهایش از کسی کمک بگیرد به مخلوقی مثل خود پناه می‌برد بدون این‌که کم‌ترین اهمیتی به آن آیه بدهد که از دوران کودکى ورد زبانش بوده است؟! می‌بینی که با تکرار این عبارت ( علی را که مظهر عجایب است ندا کن ) نیازهایش را بر طرف می‌کند . ( و در می‌یابی که در گرفتاری‌ها کمک توست ، هر همّ و غمی با ولایت تو ، ای علی ، بر طرف می‌شود ) و سپس می‌افزاید : ( ای فریاد رس فریادرسان ای علی ، کمکم کن ) و پروردگار انسان‌ها را که در قرآن کریم در مورد خودش این آیه را بیان کرده به فراموشی می‌سپارد » .

﴿ أَمَّن يُجِيبُ ٱلۡمُضۡطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكۡشِفُ ٱلسُّوٓءَ وَيَجۡعَلُكُمۡ خُلَفَآءَ ٱلۡأَرۡضِۗ أَءِلَٰهٞ مَّعَ ٱللَّهِۚ قَلِيلٗا مَّا تَذَكَّرُونَ٦٢ ﴾ [النمل : 62]

« (چه) کسى است که دعاى مضطر را اجابت میکند و گرفتارى را برطرف میسازد ، و شما را خلفاى زمین قرار می‏دهد ، آیا معبودى با خداست؟! کمتر متذکر میشوید!».

  و بایستی که بپرسیم آنگاه که ائمه پناهگاه نیازمندان و گریزگاه بینوایان و قبله دعاگویان باشند و جز با ذکر نام‌های آن‌ها دعاها بر آورده نشود، پس چه فرقی میان این و آنچه که مشرکان مکّه در مورد بت‌هایشان می‌پنداشتند وجود دارد؟!.

آری، اینجا یک تفاوت وجود دارد و آن این‌که مشرکان مکه هنگام سختی‌ها الله را به اخلاص می‌خواندند : ﴿ فَإِذَا رَكِبُواْ فِي ٱلۡفُلۡكِ دَعَوُاْ ٱللَّهَ مُخۡلِصِينَ لَهُ ٱلدِّينَ فَلَمَّا نَجَّىٰهُمۡ إِلَى ٱلۡبَرِّ إِذَا هُمۡ يُشۡرِكُونَ٦٥ ﴾ [العنکبوت : 65 ]

« هنگامى که بر سوار بر کشتى شوند ، خدا را با اخلاص میخوانند ( و غیر او را فراموش میکنند ) ؛ اما هنگامى که خدا آنان را به خشکى رساند و نجات داد ، باز مشرک میشوند ! » .

ولی آن‌هایی که به ائمه پناه می‌برند و با ذکر نام‌های آن‌ها ، آن‌ها را فرا می‌خوانند در سختی و گرفتاری به خدا شرک می‌ورزند .

عنوان کتاب : حقیقت توحید از دیدگاه ائمه

عنوان اصلی : الوصیة الخالدة

نویسنده : محمد بن سالم الخضر

مترجم : اسحاق دبیری  

دانلود شده از سایت کتابخانه‌ عقیده www.aqeedeh.com


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 10 شهريور 1395 ساعت: 9:31
می پسندم نمی پسندم

جسارت و شجاعت و حق گوئی

لازم است خطیب با حکمت و آگاهی حقایق را بیان کند ، هر سخن و هر مطلب را در جای خود ، عادلانه و منصفانه و از روی دلسوزی و غم خواری بگوید ، به تأکید خطیب باید شجاع و حق گو باشد ، اگر خطیب ترسو بوده و نتواند حق را بیان کند ، نباید بالای منبر رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم برود ، به درستی منبر و جایگاه گفتگوی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم برای حق است اما از روی انصاف ؛ خداوند متعال می فرماید :

( وَلاَ تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْيَاءهُمْ ) اعراف / 85

« و اشیاء مردم را نکاهید ( و حقوق ایشان را ضایع نکنید ) . »

بدون شک این آیه موردش خاص اما بر عام دلالت می کند ، دانشمندان علم اصول می گویند :

« إنَّ خُصُوصَ السَّبَبِ لا یَمنَعُ شُمُولَ المعَنَی »

« خاص بودن سبب ، از عام بودن معنی جلوگیری نمی کند » پس اگر کسی خوبی و حسنی دارد ، باید گفته شود ، هم چنین نقاط ضعف و بدی هایش نیز گفته شود ، یعنی باید حق گفته شود ، اما از روی دلسوزی و غم خواری و مقصودمان رسوا کردن مردم نباشد ، دیگر فرقی ندارد حکومت است ، یا حزب یا فردی بخصوص ؛ بلکه مقصودمان باید دلسوزی و غم خواری برای آنان باشد .

بدون تردید حالت روحی و درونی سخنران بر مخاطبان بسیار تأثیرگذار است ، اگر انسان دلش را نسبت به مخاطبین خود پر از حقد و کینه کند ، سخنانش مؤثر واقع نمی شود ، در آنان هم متقابلاً بغض و کینه به وجود می آید . حتی اگر کسی یافت شود که این صفات ( بغض و حقد و کینه و تکبّر و حسادت ) شایسته و مناسب وی باشد ، به هیچ عنوان شایسته و مناسب شأن خطیبی نیست که بالای منبر پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم می ایستد و آیات و احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم را می خواند ، نباید بغض و کینه او را تحریک کرده و در سخنانش بی انصافی دیده شود ؛ خداوند متعال می فرماید :

( وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ )

« و همدیگر را به تمسّک به حق ( در عقیده و قول و عمل ) سفارش می کنند . »

ما باید نسبت به همدیگر مسؤول بوده و یکدیگر را به گفتنِ حق سفارش نماییم ، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در حدیثی که ( ابوداود و احمد ) روایت کرده اند ، می فرماید :

( أفضَلُ الجَهَادِ کَلِمَةُ حَقًّ عِندَ سُلطَانٍ جَائِزٍ )

« با فضیلت ترین جهاد ، گفتن حق است پیش پادشاه ظالم و ستمکار » .

در روایتی دیگر که ( ابوداود و احمد ) آن را نیز روایت کرده اند ، می فرماید :

( سَیِّدُ الشُّهَدَاءِ – أفضَلُ الشُّهَداءِ – حَمزَةُ و رَجَلٌ قَامَ إلَی سُلطَانٍ جَائِزٍ فَأمَرَهُ وَ نَهَاهُ فَقَتَلَهُ )

« سرو شهیدان ، حمزه است و کسی که در مقابل حاکم ظالمی می ایستد ، پس او را امر به معروف و نهی از منکر می کند سپس به دست حاکم کُشته می شود » .

به درستی این دو حدیث بسیار قابل توجه و نیازمند دقّت نظر هستند ، ما بسیاری اوقات می پنداریم که جهاد فقط تیر اندازی کردن در میدان نبرد است ، در این دو حدیث ، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نمی فرماید یکی از اقسام جهاد ، بلکه می فرماید : « أفضل الجهاد » بزرگترین و بافضیلت ترین جهاد ، گفتن حق نزد پادشاه ظالم و ستمکار است ، چون اگر سخن حق گفته شود ، مردم هوشیار و بیدار خواهند شد ، نباید فراموش کرد کسی که سخن حق می گوید ، باید برای باج دادن و تاوان پس دادن هم آماده باشد ، امّا در مقابل با این سخن حق  ، مردم پابرجا و پایدار و برقرار می مانند ؛ اگر سخن حق و موضع گیری حق و مقابله کردن با باطل و ظالمان و ستمکاران از بین برود ، به مثابه ی نابودی امّت است ، هم چنان که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید :

( إذَا رَأیتَ اُمَّتِی تَهَابُ أن تَقُولَ لِلظَّالِمِ أنتَ ظَالِمٌ فَقَد تودّع مِنهَا ) ( به روایت امام احمد ، و هیثمی در جمع الزوائد می گوید : « رجالُه رجال الصحیح » یعنی راویانش ، راوی احادیث صحیح هستند . )

« هر گاه امّتم را دیدی از این که به ظالمی بگوید ظالم ، ترسید با او وداع و خداحافظی شده و شیرازه اش از هم پاشیده شده است » .

در حدیث دوّم می فرماید : « بزرگ شهیدان حمزه است و مردی که در برابر حاکمی ظالم قیام می کند و او را امر به معروف  و نهی از منکر می کند و حاکم ظالم هم او را به قتل می رساند » این مرد همراه حمزه و بعد از حمزه می آید . « سَیِّدُ الشُّهَدَاءِ حَمزَةُ و رَجَلٌ » در روایتی دیگر می فرماید : « سَیِّدُ الشُّهَدَاءِ حَمزَةُ ثُمَّ رَجَلٌ » یک مرتبه بعد از حمزه رضی الله عنه می آید ، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم  حمزه را سید الشهداء نامیده است که امتیازی بس بزرگ است ، پس هرگاه چون افضل الجهاد انجام دهیم ، در ردیف سید شهیدان قرار می گیریم و این کار باج دادن می خواهد ، امّا نباید این باج دادن از گفتن حق منصرف مان گرداند ؛ روش و شیوه ی گفتنِ حق نیز باید حق باشد ، خداوند متعال در مورد قرآن در سوره ی اسراء می فرماید :

( وَبِالْحَقِّ أَنزَلْنَاهُ وَبِالْحَقِّ نَزَلَ ) ( أسراء / 105 . )

« و ما قرآن را بحق نازل کردیم ؛ و بحق نازل شد »

و در آن حق وجود دارد یعنی قرآن حق است و شیوه ی نزولش هم حق می باشد ، ما نیز باید حق را با روش و شیوه ی صحیح و منطبق بر حق بیان کنیم . یکی از دانشمندان می گوید :

« اُؤمر بِالمَعرُوفِ ، بِالمَعرُوفِ ، وَ إِنَّهُ عَنِ المُنکَرِ لا بِالمُنکَرِ »

« با روش و شیوه ی نیکو و احسن به کار نیک دستور بده ، و از کار بد نهی کن امّا نه با روس منکر و ناشایست » .

منبع این مطلب : کتاب آداب و اصول سخنرانی

مؤلف : استاد علی باپیر

مترجم : رحمن جعفری

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 10 شهريور 1395 ساعت: 9:23
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 9